REDAKCJA

sebastian_sokołowskiSebastian Sokołowski – rocznik 1975. Z wykształcenia magister politologii, jednak z polityką nie chce mieć nic wspólnego. Książki w domu towarzyszyły mu od najmłodszych lat. Na poważnie zaczął zbierać je w 1990 roku, gdy w księgarni zobaczył Nawiedzonego i Ocalonego Jamesa Herberta. Dzisiaj jego kolekcja to blisko 1500 tytułów. Fan twórczości Lovecrafta, Lumleya, Mastertona, Herberta, Lee i Koontza. Nie stroni także od innej literatury. W 2012 roku założył fanpage Okiem na Horror, następnie blog pod tym samym logo. Z tęsknoty za krwawymi okładkami stworzył fanpage Pokolenie Phantom Pressu, który przerodził się w wydawnictwo Phantom Books Horror, wydające współczesny b-klasowy horror. Działacz na rzecz promocji czytelnictwa, organizator spotkań z pisarzami min.: Wojciechem Chmielarzem, Katarzyną Bondą i Katarzyną Puzyńską, a także bloku literackiego na festiwalu Gryfcon. Promotor grozy, redaktor w polskagroza.pl (w 2015 r.) oraz współzałożyciel kwartalnika „Brama”. Pomysłodawca i redaktor naczelny w „OkoLicy Strachu”.

Miłośnik czarno białej fotografii, historii wypraw krzyżowych, kina azjatyckiego i piwa.

 

 

 

 

 

 

carla_moriMagdalena Ślęzak (aka Carla Mori) – absolwentka częstochowskiej Akademii im. Jana Długosza, polonistka, pisarka. Namiętna wielbicielka tanich horrorów i dobrego kina akcji. Zapalona fanka Rocky’ego, Johna McClane’a i Dextera Morgana. Miłośniczka prozy Grahama Mastertona. W marcu 2013 debiutowała powieścią Krew, pot i łzy, którą portal Kostnica uhonorował nagrodą Złoty Kościej w kategorii Thrillera Roku. Jej opowiadanie Ostatnie cięcie zostało wyróżnione trzecim miejscem w wakacyjnym konkursie Książki Zamiast Kwiatka. Inny tekst, popełniony wspólnie z Pauliną J. Król Głód, opublikował w dodatku specjalnym magazyn Horror Masakra. Kolejne jej opowiadania drukowały takie magazyny jak „Brama” czy czeski „Howard”. W zespole „OkoLicy Strachu” odpowiedzialna głównie za robienie zamieszania, czepialstwo, kiepskie dowcipy, wymyślanie nazw i haseł oraz, w mniejszym stopniu, redakcję i korektę tekstów.

 

 

 

agnieszka_kwiatkowskaAgnieszka „Zoe” Kwiatkowska – wielbicielka sów, edytorka, pisarka. Debiutowała w 2011 roku. Publikowała w wydawnictwie Almaz, w czasopismach „Czas Fantastyki” i „Brama”, a także w magazynie „Histeria”. Współpracuje z portalami Szortal oraz Drabble na Niedzielę. Jej znakomite opowiadanie Drzewo Wisielca ukazało się niedawno na blogu Okiem na Horror. Inny tekst, Trzy miasta opublikowało na swojej stronie wydawnictwo Gmork. Audycja radiowa „Misterium Grozy” wyemitowała w 2015 roku słuchowisko na podstawie tekstu Agnieszki, Zaułek zaginionych. Jej najnowsze dzieło to, przygotowana wspólnie z innymi polskimi twórcami antologia I odpuść nam nasze winy, w której ukazało się jej opowiadanie Tańczące nimfy. W redakcji „OkoLicy Strachu” odpowiedzialna za redakcję i korektę tekstów literackich i publicystycznych.

 

 

 

piotr_borowiecPiotr Borowiec – studiował prawo na Uniwersytecie Rzeszowskim, ojciec dwóch wspaniałych córek Alicji i Julii. Fan i miłośnik klasycznej literatury grozy. Stały współpracownik blogu Okiem na Horror, na którym, w 2014 roku w konkursie literackim „Horror na Debiut”, jego opowiadanie Czwarte użycie noża zajęło II miejsce. Publikował w: „Grabarzu Polskim”, „Krypcie”, „Histerii”, Okiem na Horror. W 2015 roku ukazał się jego pierwszy zbiór opowiadań Wszystkie białe damy wydawnictwa GMORK. Pracuje nad kolejnym tytułem. Z fascynacji literaturą klasyczną stworzył fanpage Klasyczna Literatura Grozy. W „OkoLicy Strachu” zajmuje się  działem publicystyki, opiniuje nadesłane teksty.

 

 

 

 

 

 

 

korsarzKrzysztof „Korsarz” Biliński (ur. 1978r. w Nowej Rudzie) – twórca zajmujący się kilkoma rodzajami sztuki, zainteresowany okultyzmem, fascynat szeroko pojętego horroru i science-fiction, fotograf, dźwiękowiec, duch niepokorny. Studiował polonistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jako muzyk i autor tekstów odpowiada za projekty muzyczne EGAHEER, VEDYMINI oraz po dziś dzień istniejący KORSARZ. Stworzył także soundtrack do gry komputerowej Hostile Dimension. Ma na swoim koncie zbiory poezji Legenda Utracona (1997), Czarne Róże Melancholii (1997) oraz Sympozjon przedśmiertne – Apogeum Nocy (2004). W latach 2006 – 2011 prowadził audycję radiową „Misterium Dźwięku i Słowa” najpierw na antenie Radia Bez Kitu, a następnie Radia Panteon. Obecnie jest redaktorem naczelnym i producentem audycji „Misterium Grozy”, poświęconej tematyce szeroko rozumianej grozy. Fascynuje się pracą nad cyfrowym masteringiem dźwięku oraz renowacją nagrań analogowych i współpracuje z wytwórnią THRASHING MADNESS. W wolnych chwilach smakosz piw regionalnych z małych browarów z całego świata. W redakcji „OkoLicy Strachu” zajmuje się pracami związanymi z techniczną stroną magazynu, dba o dział publicystyki oraz wyraża swoje uwagi na temat nadesłanych tekstów. Sam również pisze publicystykę i teksty naukowe. Jego praca o gatunku powieści okultystycznej została wydana przez Ośrodek Badawczy Facta Ficta w zbiorze Światy Grozy.

 

 

 

Marta Sobiecka – studiuje dziennikarstwo na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego, na co dzień pracuje w branży, czasem za biurkiem, a czasem jako freelancer. Debiutowała w 2014 roku opowiadaniem „O bon matsuri” w czasopiśmie „Nowa Fantastyka”. W roku 2012 podjęła współpracę z portalem EFANTASTYKA, gdzie działa po dzień dzisiejszy recenzując prozę polską i zagraniczną. Zawsze zaangażowana w kilka projektów naraz, nie wyobraża sobie życia bez pisania. Uwielbia muzykę Amon Tobina.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagmara Adwentowska (urodzona w 1981 r.). Z wykształcenia kulturoznawca i dziennikarz. Pracuje jako redaktorka w czasopiśmie zielarskim, w wolnych chwilach transformuje teorię zielarstwa w nalewki. Korektorka Magazynu Histeria, Szortalu i kilku antologii grozy, okazjonalna twórczyni opowieści spod znaku horroru (publikacje w zbiorach: Teorie spisków, Krwawnik 2, Echo zgasłego świata, Krew zapomnianych bogów, Na nocnej zmianie, Zapomniane historie, Słowiańskie koszmary). Wielka miłośniczka rzeki Odry i kajakarstwa. Beznadziejnie zakochana w Stefanie Grabińskim.